20 apr. 2017

Pinchos en App restaurang


Pinchos! En ny app-restaurang. Tre gånger på kort tid har jag besökt den och jag är helt såld. Allt jag ätit har varit gott. Mini plankstek, kycklingburrito, sötpotatispommes, Västerbottenpaj med skagenröra och rödbetor med chevreost och honung bl annat. Så gott. Det går blixtsnabbt med. När man kommer blir man visad toll ett bord och får pop corn.. Vi klickar i dricka i appen och får nästan genast ett sms att drickan finns att hämta i baren. Sedan väljer vi mat i appen medan vi äter pop corn och dricker något gott. Jag blir proppmätt på tre rätter och då brukar jag ändå dela med mig. Maten kommer på 5-10 min max.

Pinchos är med sin tydliga profil ett mycket intressant restaurangkoncept, helt unikt i sitt slag tycker jag. Jag är övertygad om att vi sett födelsen av ännu ett svenskt varumärke som kommer att växa sig stort. 

 


1 kommentar:

  1. Jag älskar också Pinchos! Jag har också ätit där tre gånger, en gång i Göteborg och två gånger i Karlstad. Jag har dock alltid fått vänta länge på maten, ibland upp emot 20-30 min. Då har det varit nästan intill fullsatt vilket kan förklara saken.
    Jag brukar också bli mätt på tre rätter men brukar ta en dessert också. Ser fram emot att få testa Västerbottenpajen då den inte funnits där jag varit. Jag tror också att detta kommer att växa sig till en succé. Dom är bara i startgroparna för att etablera sig i Stockholm och när det blir känt där kommer det att blir mer populärt överallt!

    SvaraRadera