16 mars 2017

Världens bästa ❤

Igår kväll när vi ätit klyftpotatis, grillade grönsaker och ribbs samt sett på en tecknad film tillsammans, Storkarna, sa Lillsonen att jag var världens bästa mamma. Det värmde i mammahjärtat så klart, nu när han måste dela upp sin tid med mig.

Efter en natt med alldeles för lite sömn ställde jag mig ändå och stekte amerikanska pannkakor i morse. Jag skämmer bort mina söner på mornarna, men jag vill att de ska äta frukost ordentligt. Lillsonen är inga problem men tonårssonen har så svårt att äta på morgonen. I går fick de ägg och bacon och idag pannkakor. Det tar inte längre tid än att ta fram bröd, smör, pålägg, grönsaker och yoghurt men de äter bättre.


Smoothie på naturell yoghurt, banan och hallon eller blåbär är ett annat bra, snabbt frukost alternativ.

Torsdagar öppnar jag och börjar "mitt i natten" så då tar de frukost själva så jag skämmer inte alltid bort dem ;) 

Har ett recept jag gillar som går supersnabbt:

Ingredienser


  • 2 1/2 dl vetemjöl 
  • 2 tsk bakpulver 
  • 1,5 msk socker 
  • 1 krm salt 
  • 2 1/2 dl mjölk 
    • 2 msk smält smör (jag tar flytande smör)1 äggsmör till stekning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar