15 mars 2017

Vänner

Jag har 5-6 riktigt nära vänner. Sånna vänner som jag vet att jag skulle kunna ringa till NU om jag behövde hjälp med något, vad som helst, ta hand om barn, köra till sjukhus eller bara prata. Det är skönt och känns extra viktigt nu när jag är ensam vuxen i familjen. Men vi ses för sällan! Med heltidsjobb och barn med aktiviteter går det långt mellan gångerna, ändå vet jag att de finns där och det är ömsesidigt. I går kväll var en vän och hennes två barn hemma på middag. Efter jobb och ett möte som drog ut på tiden slängde jag ihop Oreganodoftande korvgryta med ris och diverse tillbehör. Syltade ingefära, röda bönor, majs, parmesan, gurka, paprika och päron :) Det viktiga var inte vad vi åt utan att vi sågs:) Efter maten lekte barnen, en sjuåring och två 10 åringar, och hade så kul. 

Tänk att ha en kompis man känt sen man föddes!


Nu är de ca 150 cm långa båda två... 10 år och några månader.
På nedre bilden är de 2,5 år :)

 

Och så söta I på min soffa igår.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar