24 feb. 2017

Mitt nya hem


Jag och pojkarna bor numera i en trea på 77,4 kvm. Varannan vecka ons-sön bor jag helt själv. Det funkar riktigt bra även om jag saknar ett sovrum, mest för förvaringen skull. 

Jag sover bakom en skärmvägg i halva vardagsrummet och trivs där. Förra helgen gjorde jag om och testade att bara ha en 90 säng men det blev inte bra. Så nu har jag dubbelsängen  igen.


Jag köpte väggen, det är två likadana,  på Internet och fick den hemlevererad. På andra sidan väggen står soffan och tv.n.

Detfunkar men som sagt jag behöver mer förvaring! I helgen ska jag köpa och få hjälp att montera :) Tips?



1 kommentar:

  1. Vad skönt att du trivs i din lägenhet! Jag bodde i en etta när jag hade skiljt mig. Jag hade en 120 cm bred säng. Den funkar även att sova två i utan att ta särskilt stor plats. Tips på förvaring är att ha lådor under sängen men det har du kanske redan. IKEA har ju skåp som man kan hänga på väggen ovanför en säng eller soffa som jag tycker verkar bra. Jag köpte en fristående extra garderob på IKEA till min lägenhet. Hoppas att du kommer på något smart. Det finns mycket bra lösningar eftersom många måste bo trångt där det är ont om lägenheter eller väldigt dyrt att bo. Kolla på små lägenheter i Stockholm på Hemnet!!

    SvaraRadera