26 feb. 2017

Längtan

I dag har jag känt mig ensam och längtat efter mina barn. De gör ont att inte få vara med dem jämt. Jag valde att ta steget och flytta och detta är priset jag får betala, vara utan barnen på deltid. Avskyvärt tråkigt. Innan var jag så ensam i min relation, att leva i tvåsamhet men ändå vara ensam, men då hade jag alltid barnen. Men det gick inte leva så i längden, tyvärr, trots att jag bestämt mig för att det skulle gå. Speciellt saknar jag Lillsonen som jag var van att vara med 24/7. Men jag försöker göra det bästa av situationen.

Idag har jag gjort massor som jag inte hinner en söndag när barnen är hemma. Jag har tränat, varit i kyrkan, på IKEA och städat samtidigt som jag lyssnade färdigt på min ljudbok.

 

Jag har även gått en lång promenad med en vän och pratat om livet...Och sovit middag, 30 min efter middagen sent i eftermiddag, bara det är ovant men skönt.

Imorgon är det måndag och ny vecka. Härligt!

 

1 kommentar:

  1. Kram, det är inte lätt alla gånger, men jag förstår dig, det är inte kul med en relation där man är ensam. Så hade jag det i mitt första äktenskap.

    SvaraRadera