16 feb. 2017

Hinner läsa...

Fördelen med en son som är sjuk / i karantän är att jag hinner läsa. Jag har läst ut en så bra bok! (Den andra boken i år så jag har inte läst mycket alls innan)

 

Bojen jag läst nu heter:
Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen. Jag gillade den verkligen!

Den är en helt fristående del i en serie deckare som kallas Hammarbyserien:
Den första, Pepparkakshuset, gavs ut 2008, och sedan följer Mamma, pappa, barn 2009, Vyssan lull 2010, Helgonet 2011, Gideons ring 2012, Hennes iskalla ögon 2013, Tjockare än vatten 2014 samt den avslutande Falleri fallera falleralla 2015. 

Jag har nu börjat läsa den sista. Så bra.

Böckerna kretsar kring en grupp poliser som leds av kriminalkommissarie Conny Sjöberg på Hammarby polisstation på Södermalm i Stockholm. Den hyllade serien har översatts till mer än tjugofem språk och belönats med flera priser.och jag har läst de som är innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar