15 feb. 2017

Besvikelsen är SÅ stor

Min lillson skulle vara i Branäs på skidläger i fem dagar detta sportlovet. Hans första vinterläger utan mig mig. Vi har varit på många skidläger ihop men nu var han så laddad att åka själv. Jag var inställd på att vara hemma och jobba och göra kul saker med de barnen på mitt jobb som inte var lediga. Jag jobbade hela måndagen 8:30-18. Redan på morgonen ringde de och berättade att Josef börjat kräkas i Branäs. Han hann alltså bara dit. Kände sig dålig och somnade lite innan första middagen och vaknade av att han kräktes i sängen. Han ropade på hjälp och en rumskompis kom och hämtade en vuxen. Sedan sov och kräktes han om varannat i ett dygn. Jag åkte till Kristinehamn efter jobbet i måndags. 6 timmar i bil efter en lång arbetsdag. En ledare körde från Branäs med J i bilen och vi möttes utanför Mc Donalds i Kristinehamn.

 

Sen har vi kämpat med Resorb, smörgåsrån, rostad bröd och ris. Besvikelsen är så himla stor och sonen är vara trött och matt. Soliga bilder från Branäs, som det svämmar över av på FB och Insta, gör mig SÅ ledsen. Om det var någon som behövde lite skidåkning, grill i backen och lägergemenskap så var det min Josef. Han har varit "ömtålig" efter skilsmässan och nu var han så glad. Vi har inte möjlighet att åka "en annan gång" men men. Jag intalar mig att jag ska vara glad att det inte var något värre. Inget brutet och inget allvarligt.

Han kan ha fått smittan var som helst. På Konsum av en som inte håller på 48 timmars regeln till exempel... eller på lunchstoppet på vägen till Värmlsnf Jag har klarat mig hitills och hoppas jag inte bli sjuk.

Jag ogillar magsjuka. Sist jag hade ordentlig magsjuka var jag jättesjuk och fick bältros efter. Det är mer än ett år sedan och jag hoppas jag blev immun.

Om du varit magsjuk: Stanna hemma 48 timmar efter sista symtom. Aptitlöshet och trötthet är symtom. Om alla följde detta skulle vi kanske sluppit.

 

Jag biter ihop och försöker att inte visa besvikelsen. Vi spelar spel, går korta små svängar i solen. Tog med vätskeersättning och kex till parken. Och vi åt lunch ute på balkongen i vårvärmen. Första gången vi satt där ute! Jag gillar vår balkong :) Försöker se det postitiva men det har varit så mycket motgångar och jag känner att jag bara önskar mig lite flyt. Någon tänker säkert ja ja ........

I kväll kommer storsonen hem med och det ser vi fram emot Hoppas smittan är borta från vårt hus.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar