4 feb. 2017

Besök

I dag efter jobbet åkte jag bussen hem direkt eftersom min bror, svägerska och kusinen Sara skulle komma från Lund. Jag hann dammsuga snabbt och lagade middag. Vi åt vid 19 när de kom, kycklinggryta med soltorkade tomater, vitlök och bladpersilja, sockerärtor, klyftpotatis och grillad paprika med olika sallader. De ville se På Spåret efter maten ;) Då bjöd jag på efterrätt en vit kladdkaka (vit choklad i) med grädde, hallon och blåbär till kaffet. 

I min bostadsrättsförening finns det pingisrum,  samlingslokal och gästrum. Så bra med gästrum när man bor i en trea på 77 kvm. Eftersom det varit en vattenskada i gästrummet så de hade de flyttat in sängarna i samlingslokalen. Så Uffe, Malin och Sara har ett helt eget hus för sig själva nu de här nätterna med sängar, bord och stolar och  t o m ett eget kök, fast det behöver de inte :) Jag lagar mat och bakar ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar