26 feb. 2017

Aldrig ensam

I mitt förra inlägg skrev jag om att jag känt mig ensam. Det som bär mig de dagarna det känns så är att jag vet att jag inte är ensam. Jag är buren och inte ensam. Jag tillhör den del av befolkningen som har en Gudstro utan den hade livet varit så mycket svårare. Ibland känns det extra tydligt! Gud skickar människor i min väg som visar att de bryr sig om mig och min situation fast vi knappt känner varandra.

 

Att får ge något till andra som behöver det, är det sätt jag kan dela med mig min tro på. Jag är engagerad i ett arbete bland ensamstående föräldrar och deras barn. För att jag gillar att göra roliga saker tillsammans barn, jag gillar att lyssna på människors berättelser om livet och jag vet hur ensamt det kan vara. Det började med att jag var ledare på sommarläger för knappt två år sedan och sedan har det rullat på med fredagsmys, utflykter och bad på Råslätt. Det arbetet kan du läsa om här:


Välkommen att höra av dig om du undrar något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar