1 jan. 2017

Bokårslista 2016

År 2016 läste jag inte alls mycket som jag brukar av naturliga skäl. Skilsmässan sög energi och två flyttar tog tid. Efter sommaren läste jag bara två böcker. 

 

Här är listan:
I sanningens namn, Viveca Steen
Min mormor hälsar och säger förlåt, Fredrick Backman
Is och vatten, vatten och is, Majgull Axelsson
Besökaren, Dag Öhrlund
En nästan vanlig man, Buthler & Öhrlund
Grannen, Buthler & Öhrlund
Återvändaren, Buthler & Öhrlund
Uppgörelsen, Buthler & Öhrlund
Erövraren, Buthler & Öhrlund
Hämnaren, Buthler & Öhrlund
Motvind, Buthler & Öhrlund
Stora små lögner, Liane Moriarty
Finns inte på kartan, Carin Hjulström
Hitta vilse, Caein Hjulström
Kärlek sökes, Carin Hjulström
Simma med de drunknande, Lars Mytting
Där inga ögon ser, Dag Öhrlund
Livet efter dig, Jojo Moyes
Skugghäxan, Katerina Janouch
I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv, Tom Malmquist
Avdelning 73, Sofie Sarenbrant
Tiggaren, Sofie Sarenbrant
Arvet efter dig, Jojo Moyes
Helgonet, Carin Gerhardsen
Gideons ring, Carin Gerhardsen 
Längtans ö, Victoria Hislop
Sista brevet från din älskade, Jojo Moyes 
En syster i mitt hus, Linda Olsson
Hudhunger, Katerina Janouch 

De bästa böckerna var de om psykopaten Silvebjielke i Buthler & Öhrlunds 7 böcker. En nästan vanlig man heter den första.....

Har du några boktips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar