31 dec. 2016

Sammanfattar år 2016

Idag är årets sista dag, nyårsafton är 2016 och jag funderar över året som gått.


År 2016 har varit ett ganska bra men omtumlande år för mi

Att behöva ta beslut om skilsmässa var så klart ett stort nederlag och det påverkade några i min närhet, men jag ser framåt och är övertygad om att det är bättre så här för oss alla.

Jag vant mig vid min "nya kropp" som inte gör ont och som är ganska vältränad. Jag mestadels känt mig stark och frisk, men inte hela tiden. Jag har haft lite problem med hälsan även om knäna inte har gjort ont. Opererat kärlnystan i benet och i ljumsken, haft magkatarr och magsjuka. Men i stort så är jag så mycket friskare och piggare än när jag vägde 47 kg mer, hade ont i knäna och åt värktabletter alltid. Jag hade fler förkylningar när jag var överviktig och halsfluss någon gång/år.


 


Höjdpunkter 2016: 

*Jag köpte min alldeles egna lägenhet som ligger precis i det område där jag vill bo resten av mitt liv. Jag får inreda den precis som jag vill och ställa möblerna hur jag vill :) Det känns helt fantastiskt.


 


Några andra höjdpunkter 

*Skidresa till Branäs

*Solresa till Kreta två veckor med sönerna och min brors härliga familj.

*Övernattningar i husvagnen på västkusten med strandhäng, grill, spel och konserter 


Det var några av höjdpunkterna 2016 men det är ändå vardagen som är glädjen. Ett arbete jag trivs med ett egen lägenhet att komma hem till och fritid med familj och vänner.


Vill man uppnå något ska man sätta mål och delmål. Mål för 2017? Förra året sa jag pass på den frågan. 2017 har jag två mål som jag ska klara!


Jag kallar det inte nyårslöfte, utan mål, för 2017. Ett mål är att jag fortsätter vara viktstabil på min 62-63 kg under detta året med, precis som jag varit hela 2016. Ett annat är att fortsätta träna 2 gånger i veckan i snitt hela året. Det gör mig friskare och starkare. Två gånger i veckan är lågt räknat men det fixat jag även om det blir veckor utan pg. av saker som händer i livet 


En förhoppningsvis är att Jag ska ägna tid åt mina vänner. Vad vore livet utan vänner egentligen?! Jag har har en handfull som är nära och viktiga för mig.


Jag ska sjunga, spela, pyssla och läsa mer än 2016 och det är lätt att uppnå för det var skralt på den fronten. Två flyttar på kort tid tog musten ur mig och tog tiden från fritidsintressena.


Jag ska fortsätta konsumera mindre och ta mig tid för vila och eftertanke. Efter jag bestämde mig för att flytta har jag slutat shoppa. Jag undviker att gå i affärer och på reor. Näthandlade inte alls förrän det var dags för julklappar.


Har ni nyårslöften eller förhoppningar så här årets sista dag?



1 kommentar:

  1. Gott Nytt modiga du som
    vågar förändra, men att våga är att förlora fotfästet en smula men att inte våga är att förlora sig själv. Kram Gerd. Tror du har bott i samma hus som jag i Taberg!!

    SvaraRadera