4 dec. 2016

Flytta, flytta och flytta

Jag har ett löfte eller ett mantra är det nog mer.... Jag ska aldrig flytta mer! Jag kräks på att bära och släpa och på saker jag behöver, som ligger i en kartong... Jag packar upp och så kommer det hem mer saker i kartong....från huset.

 

Just nu har jag tre boende jag är ansvarig för: en stor 5:a på 140 kvm som jag lämnar den 31/12, en bostadsrätt på 80 kvm som jag köpte i sep/okt och precis har flyttat in i och ett hus på ca 160 kvm som vi håller på tömma det sista i. Jobbigt! Jag mår inte alls bra när jag är i huset och ser vad mycket det är som är kvar i garaget. Jag får ont i magen och nästan ångest. Men när jag är i min nya lägenhet mår jag hur bra som helst. Jag älskar den!!!!

 

Jag känner att jag kan bo där tills jag blir gammal, riktigt gammal till och med. Jag älskar området, lugnt och välskött. Buss var 10 min dygnet runt (nästan) och det tar 7-8 min till stan. Tar jag bilen har jag varmt garage till den för bara 200/mån. Hyran är låg!!! Min lägenhet kostar 3100kr (plus garaget) och så lån förstås. Övernattningsrum, samlingslokal, pingisrum och relax med bastu finns i bostadsrättsföreningen - allt gratis. Och så tvättstugorna :) de är en dröm med två stora maskiner som går blixtsnabbt och en stor tumlare som rymmer 2 maskiner tvätt och torkskåp och bänkar att vika/stryka på (+mangel). 

Det blir bra! Just nu längtar jag till jag har alla saker på ett ställe och tills jag bara är ansvarig för ett boende. Januari 2017 blir en bra månad :)

1 kommentar:

  1. Tack och lov att jag hade bara ett boende i taget att ta hand om, men jag hatar med att flytta. Som det ser ut nu blir vi kvar här länge om sambon ej får bättre tankar, men blir nog tills barnen flyttar. Orkar fixa och dona mer.

    SvaraRadera