31 dec. 2016

30 december ❤️

30 december betyder att det är 11 år sedan min mamma dog. 11 år sedan jag fick åka till min pappa tidigt på morgonen och berätta för honom att de ringt från sjukhemmet och sagt att mamma dött. Det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv ...... att behöva berätta för min pappa att den kvinna han levt med i över 50 år inte andades längre. Sedan åkte vi dit och pappa ville att jag skulle följa med in till mamma. Jag ville inte men kunde inte säga nej. Det var första gången jag såg någon som var död och det var min mamma :(

11 år har gått fort. Saknaden och sorgen blir inte mindre men den blir lättare att bära.

I dag har jag varit på sortergården - igen. Jag har varit på Ikea - igen. Jag har köpt gardiner, gardinstång, matta och kuddar samt tittat på ny soffa. Jag kan inte riktigt bestämma mig.

Sent i eftermiddags var en vän med dotter här en sväng på fika. 

Ikväll såg vi STAR Wars The force awakens eftersom vi ska se uppföljare på bio imorn på dagen.

Adam kom hem med feber från sin pappa häromdagen och den kommer och går. Han har huvudvärk och är hängig. Jag hoppas han inte har huvudvärk / feber i morgon utan att han kan vara med och fira in det nya året.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar