4 nov. 2016

TESTAR NY SMAK


 
Vem gillar inte att fika? I vår familj fikar vi ofta tillsammans. En pratstund vid bordet lite kaffe och tända ljus. (Precis som att vi äter alla måltider ihop här) 

Jag är som bekant beroende av min Nespresso kaffemaskin. Nu när jag flyttat och bor själv försöker jag hålla nere på kostnaderna. En kapsel kostar strax över 4 kr och min vanliga kaffebryggare brygger helt ok kaffe. (Min svägerska föredrar det 😂) Men nu lyxade jag till det och gjorde en beställning från NESPRESSO. Det är så smidigt i deras app eller ringa deras servicenummer.

 

Jag älskar att göra cappuccino med mjölkskum. Min favorit smak är helt klart Vanillo och den köpte jag många av. Sedan köpte jag också tre rör med de olika tillfälliga smakerna så kallade variations. Just nu var det Sachertorte, Apfelstrudel och Linzertorte.

Jag har precis avnjutit en kopp cappuccino gjord på 
Sachertorte, medan snön sakta faller utanför. Det var gott! 

 
"
Variations Sachertorte är en smakrik espresso som kommer ur den ljuva föreningen mellan Livantos rundhet och balans samt de mjuka smakerna av choklad och aprikos."

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar