1 nov. 2016

Slippa ligga ute med pengar

Har du en hobby som gör att du säljer något och att du ibland får ligga ute med pengar? Eller är du är du kanske småföretagare?



För några år sedan, när jag pysslade mycket, gjorde jag ibland tavlor, askar, kort på beställning. Speciellt tavlorna, som var i mixenmediateknik, kostade en hel del i materialkostnad. Pengar som jag låg ute med till arbetet var klart och jag kunde ge den till den som beställt. Då var jag student. Jag pluggade Grafisk form och kommunikation och min exmake var föräldraledig med vår yngsta son. Vi hade 6 barn/ungdomar boende hemma under den perioden så att ligga ute med pengar då, var ofta väldigt kännbart. 



Jag hittade en tjänst på nätet som jag önskar hade funnits då. En tjänst som innebär att du använder ditt kreditkort för att betala alla dina fakturor och räkningar. Du utnyttjar den räntefria betaltiden. Så smart.

  • Man slipper ligga ute med pengar till sina leverantörer innan man fått betalt av sina beställare 
  • Man får bonuspoäng på sina köp som man kan handla, boka resor, hyrbil eller annat för.
Billhop är en svensk betaltjänst man kan använda sig av sitt kort för att betala sina fakturor. På de flesta svenska betal- eller kreditkort har man mellan 30-60 dagar räntefri kredittid.

Genom att betala sina räkningar med kort skjuter man på sina kostnader och slipper därmed ligga ute med pengar till dess att man fått betalt av sina beställare. De du köper material av får betalt direkt och du slipper ligga ute med pengar.

Det är ett smidigt sätt att hålla reda på sina utgifter tycker jag.

Bilderna är exempel på tavlorna jag gjorde :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar