26 nov. 2016

Så trevlig fest


 

I går kväll var jag hemma hos min kollega Annette på en superrolig födelsedagsfest. Så fint inrett hem och så snyggt dukat var det. Vi firade vår kollega Malin som nyligen fyllde 40 år.

 

Vi åt pizzabuffe med olika pizzor från Tortelleni med sås och sallad till. Jag gillade de här bäst:
Prezzemolopizza med Tomat, mozzarella, ost, räkor, vitlök, färsk persilja

Gorgonzolapizza med
Tomat, mozzarella ost, färska tomatskivor, gorgonzolaost 

Ortolanapizza med
Tomat, mozzarella ost, grillad paprika, zucchini, auberginer, färska tomatskivor, oliver, färska champinjoner

 

Till efterrätt fick vi supergod vaniljpannacotta med nutella och hallon som värdinnan gjort.

Vinprovningen gick till så att vi två och två köpt två likandanna flaskor vin från ett bestämt land. Italienskt, Franskt, Australiensiskt, Chilenskt och spanskt rödvin testade vi. Vi som köpt hade skrivit fakta om vinet som lästes upp för födelsedagsbarnet. Sedan prövade vi alla och satte betyg. När vi var klara fick Malin som fyllde med sig de oöppnade flaskorna hem. Vilket vin som vann... får jag återkomma med.

 

Vi dansade och hade roligt! Sista timmen tillbringade vi ute på dansgolv på stan. Vi tog sista nattbussen hem 02:30 så jag är inte jättepigg idag. Trots att jag var vaken tidigt skippade jag yogan idag. Kanske inte balansen hade varit på topp.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar