3 nov. 2016

Lucia redan?

Nej det är långt till advent och Lucia, eller!? Nej faktiskt inte. MEN Första advent är redan den 27/11 och det är 3,5 vecka dit. Så stämningen infann sig visst igår. 😂

Igår blev planerna omkastade helt. Jag skulle varit på föreläsning / utställning/ workshop och Lillsonen skulle varit på maskeradkväll. Istället bakade vi Lussekatter. Så smidigt när man är tre som hjälps åt. De blev så goda! Ett enkelt recept med kvarg i.

Det kom ca 5 cm blöt tung snö på några timmar här men lokalt, bara några kilometer från oss, kom det 15 cm. Jag har mina vinterdäck på "däckhotell" på Nybergs bil. När jag bokade tid för en månad sedan var det fortfarande sommarvärme, så tisdag v 45 kändes tidigt med vinterdäck. Nu önskar jag att det varit i tisdag istället..

Ikväll kommer min kära svägerska och kusinen hit. De åker från Värmland mitt på dagen idag och ska hem till Lund. Det blir övernattning här och så hinner vi umgås. Så roligt!

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar