6 nov. 2016

JAG HAR KÖPT LÄGENHET

 

Så har jag gjort en stor affär. Jag har köpt en lägenhet :) Ända sedan jag bestämde mig för att flytta från vårt hus har jag velat bo i bostadsrätterna mitt emot skolan där Lillsonen går. Det var en 4:a i radhusform ute, men den blev för dyr, nästan 3 miljoner. Så fick jag reda på denna lägenhet (enplans på vån 1) innan den kom ut på marknaden. Ett dödsbo som jag la ett bud på och fick köpa utan visning och budgivningar. 77 kvm som ska renoveras. Tak, väggar, runt fönster / dörrar ska vitmålas. Och det ska läggas nya mörka trägolv i hela lägenheten. Sen flyttar vi in. Badrum och kök behöver fixas till efterhand men fungerar som det är.

Det är hörnlägenheten med balkong:
 

 
 
Utsikt från min balkong.

 
Innan målningen Brunt runt dörrar och fönster ...
 

Nu är det vitt

 

Detta golvet har jag valt Mocha Sherwood oak

 

Jag visste att tiden i den dyra hyreslägenheten med världens utsikt skulle bli kort. Max ett år. Nu blir det tre månader. Jag har inte packat upp mer än det nödvändigaste och det är tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar