1 nov. 2016

Hej då oktober....

Hej då oktober och Välkommen november, som jag skrev på Instagram. Eller välkommen är väl att ta i!? För november är den månad jag vill ska gå allra snabbast. Mörkt, kallt och regnigt. I december kommer ljuset och vi får tända ljusstakar och stjärnorna i fönstren och förhoppningsvis är det snö ;)

I går, 31/10,var det Halloween. Jag är egentligen inte så glad i det, men ska det firas ska det vara på rätt dag och inte ihop med Allahelgona helgen som är på lördag. Halloween är ALLTID den 31/10.

Lillsonen har planerat och funderat länge på vad han skulle klä ut sig till. Jag vägrar att köpa dyra, otäcka masker och vapen som affärerna svämmar över av. Vi har två välfyllda utklädningslådor....och fantasi. Så till slut blev det en Killer Bunny. Mindre trevlig figur, från Mine craft spelet, men han var rätt söt och sa artigt tack när han fick godis i hinken. Den lilla "röda saken" som var med var bedårande söt med sin orangea kundkorg som han fick godis i. Jag och min vän gick med runt barnen (vi höll oss 10 m bakom) hos några vi känner och till hus med pumpor och halloweendekorationer utanför. Det ösregnade och var svinkallt så det blev inte så lång spökpromenad.

I natt har "kaninen" hållit mig vaken varje timme, känns det som, med ont i örat. Jag känner mig lika utsliten som en småbarnsmamma, efter nattspringet. Nu sover kaninen dock väldigt gott på Ipren och Alvedon men jag kan inte sova, och ta igen nattsömnen, tyvärr.

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar