25 okt. 2016

Jag saknar dig så!

Det brinner i bröstet och är tomt vid bordet....snart

 


När jag valde att ge upp mitt äktenskap och flyttade från min man blev det även så att jag, rent praktiskt, valde att vara ifrån min yngste son Josef varannan vecka. Det gör ont och jag saknar honom så! Tårarna stockar sig i halsen och kniper lite i bröstet. Det är det separationen som gjort mig så känslig, även om det är mitt val. När jag går igenom svåra saker i livet gör det mig helt klart känsligare men också så mycket starkare. Allt för mina barn och för att de ska ha en mamma som mår bra!

 

Mitt liv är inte alls som förut. Det mesta har förändrats, mitt boende, min arbetsbörda, min tid, min ekonomi, och även om det är värt varenda dugg är det en enormt stor förändring som tar tid och kraft.

 

Denna vecka är ojämn, vecka 43. Det innebär att mina pojkar åker till sina pappor. Josef åkte i måndags och Adam åker i morgon onsdag. Det är en så märklig känsla, så tomt, även om jag har många roliga saker planerade när de är borta. Jag saknar pianoklinkandet och gitarrspelandet märkligt nog. Det ständigt pratet och tjatet.

Nu väntar en egen vecka och jag har mycket roligt planerat. Följ mig på Instagram: Mizaja om du vill så får du se fler bilder av vad jag har för mig...



Sov gott!

Flera av bilderna ör tagna av 
photo by Marie G W
 
Se fler på Instagram : Mizaja och se vad jag har för mig 

6 kommentarer:

  1. Finaste Maria! 😢 Hoppas veckan går fort! 😘 /Tanja

    SvaraRadera
  2. Hej
    Känner igen mig så väl i dina ord. Vill också vara med mina barn 100 % men så är inte alternativet. De har rätt till sin pappa.
    Men visst gör det ont. Även jag var den som valde livet som skild. Och det gör ont. Men jag tror och hoppas att mina barn mår bra och att de ser att deras mamma är lyckligare.

    SvaraRadera
  3. Usch känner igen det där, jag var/är inte hel när barnen är hos sin pappa. Det var jobbigt när alla 3 barnen var där för det var en tillvänjning på 2 dagar att jag var själv eller med Micke. Sedan tog det 2 dagar när de hade kommit hem som man vande sig vid varandra. Nu har jag ju Simon heltid, han är ju inte hos pappa alls.. Men jag tycker det fortfarande är jobbigt när de små är hos honom varannan helg, tack och lov är det oftast Micke som lämnar för jag gillar inte avskeden. Men även om det är skönt med egentid är det tomt.. Jag gick ju t o m och räknade på hur mycket tid jag var ifrån den.. Jag har förlorat ett HELT år med mina barn på de varannan veckorna som vi hade under 2 år. Känns ju skit..

    SvaraRadera
  4. Stor kram fina du. Man måste vara sann mot sig själv. Och som du säger, i slutändan blir man starkare och det blir bra till slut. Jätte roligt att träffa dig i söndags.

    SvaraRadera
  5. Du är.💗 stark
    du är fin. du är klok. Tiden går fort.😉 Maria. ❤ hälsningar Margaretha

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera