17 sep. 2016

Jag har flyttat!

Jag har flyttat från vårt hus redan. Lördagen den 2/9 flyttade jag in i "våningen" som vi lite på skämt kallar den. En 5:a på 140 kvadratmeter i två plan som ligger på höjden (Bymarken) med en fantastisk utsikt över hela stan (Jönköping). Jag ser Gränna och Visingsö åt ena hållet och ända ner till piren och city åt andra hållet. Det är så magiska vackra soluppgångar / solnedgångar. Jag kan aldrig somna om när jag vaknar strax efter 6 på mornarna för från mitt sovrumsfönster som är högst upp i huset är det en magisk utsikt. Skönt att vakna tidigt och vara pigg för dagarna blir så mycket längre än när man sover till kl 9 eller ännu längre.

Vardagsrummet som ligger under mitt sovrum har fyra stora fönster åt två håll och det är som en tavla att titta ut över hustaken, Vättern och på kvällarna all miljoner lampor stan i stan.

Jag flyttade inte hit för utsiktens skull... Och inte för den den fina lägenheten eller dyra hyran... Utan för att jag lyckades få en lägenhet i närheten av vårt hus som i vårt Jönköping med stor bostadsbrist är otroligt svårt.

 

 

 

 

Frukost i morgonsolen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar