21 sep. 2016

Det krävs mod att öppna en dörr till det okända....

Det krävs mod att öppna en dörr till det okända....Och ett ännu större mod att stänga dörren till det redan kända...

Att kasta sig ut från det kända som på en bräda ut på öppet hav

 
Jag har gått vidare, öppnat dörren mot det okända och stängt dörren till det liv som varit min vardag i 11 år. Stängt dörren till mitt äktenskap och flyttat. En jobbig process som tagit ca ett år från första tanken, uppgivenheten och beslutet. Att riva upp en familj och ta två halvstora pojkar (och mig själv och en make) från sitt sammmanhang. Så svårt men jag var tvungen. Vad hände? Det beror på vem du frågar men en relation bygger på två personers ansvar. Det är aldrig en persons fel att det inte fungerar. Men en sak är säker Tystnaden härdar inte - den dödar. Så kommunicera!

Tänk på att det du hör från mig är min historia och det du hör från den andra parten är hans. Olika känslor och tankar om vad som hände. Båda har rätt och fel beroende på vem du frågar.

Livet är för kort för att leva på ett sätt som gör att jag inte mår bra. Jag har en skyldighet mot mina barn att vara en mamma som mår så bra som möjligt och som orkar med. Det gör jag nu. Jag gillar det nya livet även om det gör ont i hjärtat ibland och stämpeln SKILD (eller MISSLYCKAD?!?) står snart på mitt personbevis igen. Vi är väldigt många som misslyckas men vi gör det bästa av situationen.

Jag var den som tog steget och tvingade de andra tre i familjen ut i det okända. Just nu är det ganska tungt att bära men det går bättre och bättre för varje dag.

Huset vi började bygga med sån glädje för snart 7 år sedan är  snart sålt, första budet har rullat in och jag känner en stor lättnad. Tyvärr.

Pojkarna sover gott i vår nya lägenhet och solen går upp över Vättern. Jag ska strax väcka dem med smothie och ägg frukost. 

Även om livet är tufft och inte blev som jag tänkte just nu är det lika bra att älska och omfamna dagen med glädje och framtidstro.

Ha en bra dag!

 


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar