26 juni 2016

Tänk positivt MEN tillåt alla känslor

Vi tänker i snitt 65000 tankar/dag, och tyvärr är de flesta är negativa eller ganska onödiga och skapar oro. Tankar påverkar dig mer än du tror och detta inlägg handlar om hur man med tankens kraft kan påverka och tro på att allt är möjligt. Att lura sig själv med tanken tills det blir sanning.

Jag intalar mig själv att allt är möjligt, jag kan om jag vill, det går, och det finns alltid en väg.

Om det kommer en negativ tanke vänder hjärnan den till en positiv. I ställer för "jag kommer misslyckas" tänker jag "jag kommer lyckas".

För att lyckas med det här behöver man bli medveten om sina negativa tankar och vilja göra något åt dem.

Det är lite som Carpe diem - fånga dagen. När du vaknar på morgonen har du ett val - att möta dagen med positiva tankar. Eller dra täcket över huvudet och tänka på gårdagens bekymmer.

Valet är faktiskt ditt!

Men samtidigt vill jag skriva att vi inte ska fastna i "lyckofällan". Allt i livet är inte positivt och kriser drabbar oss. Jag tror att vi när svårigheter verkligen drabbar oss behöver vi acceptera och tillåta alla känslor istället för att undvika dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar