6 juni 2016

Det sitter i huvudet - stressmedicin


Träning En perfekt stressmedicin läste jag nyligen i en tidning. Ja kanske. Jag kan vara hur trött  som helst men efter ett pass på gymmet, en cykeltur, en rask promenad eller en joggingtur känner jag mig pigg och stark.

Om det är en bra stressmedicin? Jag rensar i alla fall huvudet från en massa tankar som snurrar. Osorterade tankar kan stressa.



En sak är i alla fall säker. Det sitter i huvudet! Hur många gånger har jag inte sagt -Jag kan inte springa - för jag har utslitna knäleder. Det var liksom ett mantra. Nu har jag tränat 2-3 pass i veckan på gymmet (i snitt) hela detta året. Vissa veckor inget p g av sjukdom men det har jag tagit igen andra veckor. Jag har byggt upp en god grundkondition men springa...-nä, det kan ju inte jag med mina knän. Men det sitter i huvudet och jag kan springa!

Två dagar i rad har jag joggat 30 minuter, inte snabbt, utan sakta, men ändå sprungit och inte gått. Det går. Jag känner lite under knäskålarna där brosket är nedslitet precis som jag känner när jag cyklar som ska vara så skonsamt för knäna. Men JAG KAN! 

Hur mycket jag än älskar ett Body pump pass med skivstång eller ett CX workz pass med gummiband och viktplattor, så tar det emot att åka till gymmet och ställa  sig inne och svettas när det är så fint inne. Nu kan jag jogga och träna ute.

Nu ska bara -Det är långtråkigt att simma... ändras i mitt huvud.


Jag har firat nationaldagen med en 30 min tur, delvis längs havet.



#blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar