15 apr. 2016

Vad får jag ut av det?

Vad får jag ut av det!? Det är något som vi i dagens samhälle ofta frågar oss. Det är en grundtanke att man ska få ut något/tjäna på det man gör.

I går var jag på volontärsträff med det nätverket för ensamstående föräldrar som jag är med i. Singoalla heter det. Vi var var ca 15 volontärer som pratade igenom kommande aktiviteter / utflykter / läger. Just nu är det 75 familjer som finns med i Singoalla nätverket. Så vi behöver bli fler volontärer! Har du ett hjärta för ensamstående och deras barn? 

Genom Singoalla har jag varit med på många taco fredagsmys, hyrt bad på Råslätt, lek i leklandet, pyssel, läger på västkusten (som ledare) och hjälpt ensamstående mammor med praktiska saker.

Vad tjänar jag på det? Inget! Men jag har märkt att det känns så gott i hjärtat av att få ge. Mycket bättre att ge än att få. Jag ger lite av min tid och får så mycket tillbaka. Jag har egentligen fullt upp med mitt eget men de timmar jag ger till någon/några som verkligen behöver ger mig så mycket!

Ha du ett brinnande hjärta och en timme över? 

Kanske är du en av många som känner att du borde göra mer,  orka hjälp någon – speciellt i dag när vi möts av människor i nöd överallt. 


Kom med som volontär!

#blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar