8 apr. 2016

Rutiner



När man är nyopererad blir vanliga självgående rutiner ett projekt. En vanlig rutin som att äta frukost och ta en dusch blir ett STORT projekt.

Mannen serverar mig cappuccino och frukost på sängen och har gjort det ons, tors och fredag, innan han går till jobbet. I dag var det dags att få av min stödsstrumpa som sitter stenhårt och som jag ska ha en månad, dygnet runt en vecka. Den skulle av för att jag behövde duscha. Ett helt företag att få av den. Men så skönt det var efter tre dygn utan dusch.... Stod och duschade länge men hade benet rätt ut på toastolen för att inte fresta på mina ådror.


Sen skulle jag få på strumpan som går ända upp till ljumsken. Det var helt omöjligt. Jag drog och slet och blev helt genomsvettig, det var den nyduschad känslan... Till slut fick jag upp den över benet men så ont gjorde det. Nu sitter den där den ska och där får den sitta.

Jag kommer inte absolut inte duscha varje dag som jag brukar.

Nu har jag vilat i soffan med en smoothie på ananas, mango och clementin. Så gott!

#blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar