2 mars 2016

Buss!

I morse var det snöflingor i luften och några minusgrader. Vintern släpper inte riktigt sitt grep. Jag fick sällskap med lillsonen som alltid går till skolan. Det tar 15 minuter och vi tycker det är utmärkt vardagsmotion. Många, från det nybyggda området vi bor i, kör barnen till skolan eftersom det är "så långt" men vi har valt att inte göra det. 

Så varför fick vi sällskap idag.... Jag åker BUSS! Ja det är sant, Hisingstorpsgård => Tänsdsticksområdet => gå till Västra 2 förskolan. Fick två veckor gratis busskort av Jönköpingslänstrafik JLT. Jag som alltid åker bil. Men det är värt ett försök för miljöns skull om inte annat. 

Det tog 30 minuter från dörr till dörr och då ingick 2 åtta minuters promenader då varken mitt hus eller mitt jobb ligger vid en busshållplats. Motion, friskluft på morgonen, bra för miljön och en stund med lillsonen. "Kruxet" är att ett busskort kostar 600 i månaden och tiden är två gånger 30 min alltså 60 min / dag. Med bil tar det knappt 10 min * 2 så 20 min / dag och parkeringsbiljetten kostar 300 kr för en månad och då använder jag den även vid träning och andra ärenden i stan. Så njaej.

När jag skulle hem från jobbet och kom på att bilen inte stod utanför var det inte lika kul, fullt av kall blötsnö.... Men jag tog mig hem och sitter nu och tittar ut på det ymniga snöfallet. Känns "så där" när man trodde våren var på väg.


#blogg10
Nr 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar