20 mars 2016

Gilla många järn i elden - eller bara ett sätt att stänga av


Jag har en förmåga att ha mycket på gång "många järn i elden". Varför? För att jag gillar det, eller?!  
Eller är det själva grejen att bara köra på och att man inte behöva känna efter? Vad händer om jag börjar fundera på varför jag har så fullt upp och försöker bromsa? 

Vi har alla en autopilot i oss. En autopilot som "kör på" och agerar på den ständiga ström av tankar och känslor som vi alla har. Det är lätt att bara hänga med autopiloten. 
Men nackdelen med det är att vi inte sitter bakom ratten i vår bil utan i baksätet, autopiloten kör. Rastlöshet, att ha många järn i elden, kan vara en positiv sak, men det kan också en flykt undan sig själv och det liv man har.

Många upplever ett stort obehag när de inte har fullt upp...så är det faktiskt för mig ibland, inte alltid men ibland. 
Att stanna upp kan dra igång en sorts abstinens i form av rastlöshet. När det blir tillräckligt tyst och lugnt tvingas vi att lyssna på våra innersta tankar, bortom autopilotens "kör på".

Fortsättning på de här tankarna kommer... Nu är frukosten färdig säger min man :)

#blogg100

1 kommentar:

  1. Jag tror man vänjer sig vid att ha fullt upp, därför är det viktigt att ibland bara vara. Tänker på det man kan säga till barn att det är bra att ha det lite tråkigt. Det stimulerar fantasin. Kanske är det bra för oss också.

    SvaraRadera