1 mars 2016

Blogg 100 - inget bra med att vara fet

Blogg 100...

Jag kommer vara med på något i 100 dagar. Blogg 100. Att skriva ett inläggen dagen i 100 dagar på min blogg. Det är inte så svårt för det gör jag nästan redan :)

Varför tar man en sån utmaning? Ja det kan man undra. Varför bloggar jag överhuvudtaget? Jag skriver ett inlägg om dagen och har skrivit i 11 år. Jag gillar att skriva och att kombinera text och bild. Bloggen är en skatt för familjen att läsa tillbaka i och se vad vi gjorde. Precis som en fotobok.


Jag har tänkt göra bloggen till böcker någon gång.

Men utmaningen antar jag för att utmanas att skriva mera. Att hitta andra bloggar att läsa där de skriver varje dag. Jag läser gärna bloggar som uppdateras kontinuerligt. Då blir det som att följa någons liv.

Min blogg handlar just nu även om kost och träning. I bland känns det som att jag får hejda mig och inte skriva så mycket om träning och min stora viktnedgång. Att det kan "sticka folk i ögonen". Men har man gått ner 47 kg,     47 kg,         då påverkar det hela en liv. På ett bra sätt. Inget var bra med att vara fet även om jag var lycklig då med. Lycklig men jag hade ont i knäna och var mycket sjuk, Nu är jag frisk, har inte ont och jag känner mig stark. Klart det påverkar mig och hela mitt liv!

#blogg100

Nr 1

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar