30 dec. 2015

Snart nytt år - 2016

Idag är årets sista dagen år 2015, nyårsafton och jag funderar över året som gått.

År 2015 har varit ett ganska bra år för mig, med stor viktnedgång och en helt ny kropp som inte gör ont och som är ganska vältränad. Jag mestadels kännt mig stark och frisk helt enkelt :)
Men inte hela tiden. Jag har haft problem med hälsan även om knäna inte har krånglat. Början till magsår har stört ganska mycket. Det är besvärligt när magen krånglar men som tur är går det behandla. Nu på slutet fick jag bältros. Vilket hemskt virus. Usch usch. Känns onödigt och orättvist. Men ändå jag är ändå så mycket friskare och piggare än när jag vägde SÅ mycket mer och hade ont i knäna och åt värktabletter alltid. Jag hade fler förkylningar när jag var överviktig. 

Höjdpunkter 2015:
*Dottern 1 examination till socionom 
*Skidresa 
*Solresa till Fuerteventura
*Övernattningar i Lund med grill, spel och Skånes djurpark
*Son 1 första betyg
*Dotterns 3 student
*Liseberg / Universeum 
*Singoallaläger där jag fick möta människor som berörde mig mycket
*Husvagnsäsongen i Gullbranna med    festival, sportveckan, möten och besök av döttrar och vänner
*Hotellhelg i Blekinge 
*Nytt arbete - nya kollegor och vänner 
*Dotter 2 börjar på universitetet i Göteborg 
*Resa till Köpenhamn med svägerskan
*Pysselhelger med vänner på olika platser i Sverige 
*Roliga after work med kollegor
*Son 2 första gradering i Taekwondo 
*Samtal med fina vänner över kaffe/tekoppen hemma i soffan
*Alla böcker jag läst och filmer jag sett

Det var många av höjdpunkterna 2015 men det är ändå vardagen som är glädjen. Ett arbete jag trivs med ett hus att komma hem till och fritid med familj och vänner.
 
Nyårslöften brukar jag dock hoppa över, de är svåra att hålla sägs det...men jag ska fortsätta träna flera gånger i veckan hela året. Det gör mig frisk och stark.

Vill man uppnå något ska man sätta mål och delmål. Mål för 2016 ? Tror jag säger pass på den frågan - än så länge.

Jag har inga nyårslöfte eller mål för 2016 utan en förhoppning. En förhoppning att jag fortsätter att stå emot och inte faller in i mitt sockerberoende igen.

Jag ska ägna tid åt mina vänner. Vad vore livet utan vänner egentligen.

Jag ska sjunga, spela, pyssla och läsa mer.

Jag ska konsumera mindre och försöka ta det mer lugnt. Inte ha riktigt så mycket "på gång" utan tid för vika och eftertanke.

Har ni nyårslöften eller förhoppningar så här årets sista dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar