25 dec. 2015

När juldagsmorgon glimmar..


Juldagsmorgon och bara jag vaken -åh vilken julfrid. En kopp cappuccino i soffan framför morgonprogram på TV och en ny bra bok jag fick av Sofie i julklapp.

Vilken härlig julafton vi hade. Ingen stress utan laga god mat tillsammans, sitta i soffan och smälta maten. Sova en stund under Kalle Anka och sen kom tomten. Tomten som ingen av barnen visste vem det var. Så roligt. Josef tar det på största allvar med tomten - även om man vet att det bara är på skoj. Eller?




I dag kör vi en repris på julafton i Tranås hos mina svärföräldrar. Varför inte fortsätta, det är ju så mysigt.

Hoppas nu hade en bra jul och att alla hade någon att fira med.

Det gnager mig att de finns de som känner sig ensamma på julafton - jag vet hur det är. Någon jul kände jag mig ensammast i världen med mina fyra barn. Där vi trodde vi skulle fira jul blev inställt dagen innan. Då hade jag ändå mina barn att fira med. Men jag tror att väldigt många känner sig ensamma på julen.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar