21 dec. 2015

Julfest

I lördags var jag med som volontär vid Singoallas julfest. Vilken julfest! Jag hade med Josef, Adam och kusin Sara. De hjälpte till vid en lekststation och jag hade handlat barn och vuxenpyssel till många. Så roligt! Vi var säkert 120 st som åt den fantastiskt goda maten, drack glögg, dekorerade pepparkakor, lekte, hoppade hoppborg, dansade kring granen, gick tipspromenad, pysslade och gjorde brottning i sån där sumobrottaredräkt :)

Det är sånt här arbete som jag tycker kyrkor ska göra!

(DET HÄR ÄR SINGOALLA

Singoalla vill skapa mötesplatser för ensamstående mammor, pappor och deras barn.  Vi ger möjlighet att träffa andra i liknande situation, hitta på något roligt tillsammans med sina barn eller få hjälp med praktiska saker som till exempel barnvakt. Vårt stöd utgår ifrån dina behov.

Singoalla vill även finnas till för de ensamstående kvinnor som behöver stöd under sin graviditet samt under förlossning. Som ensam blivande förälder uppstår ofta en särskild utsatthet och då kan det vara värdefullt att få det stöd som Singoallas sociala nätverk kan erbjuda. Skulle intresse finnas för föreläsningar eller samtal kring olika teman som rör föräldraskap, graviditet eller liknande så kan vi erbjuda detta utifrån det nätverk av barnmorskor, förskollärare och socionomer som finns i Singoalla.)











Jag har mycket mer att blogga om och nu när jag gått på julledigt kommer det :)
Skolavslutning först!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar