30 dec. 2015

Fast under året


Under året började jag göra naglar av akryl. Eftersom jag har det jobbet jag har var det inte längre än mina egna naglar -men fina.

Att börja göra naglar är att skapa ett beroende - så svårt att sluta. Men nu har jag bara mina egna. Det kostar och det är  inte bra för miljön och jag behöver inte ha fina naglar - men det är roligt. Jag vet hur många som helst som lägger ca 400 kr i månaden på naglarna. 5000 kr på ett år och så alla miljöfarliga ämnen. Nej jag ska försöka låta bli.

Två gånger nu, när jag slutade med akryl, gjorde jag Shellack på mina egna - men det får man inte heller bort själv utan måste gå och fixa. Nackdelen var att när det växer ut ser det inte snyggt ut:


Nu har jag vanligt lack, med matt topplack, så nu kan jag fixa själv. Det är bra! Mina egna naglar är faktiskt hårda och har inte blivit förstörda. Så här ser det ut nu:



Jag är så nöjd att ha slutat och hoppas jag kan ha naglarna fina ändå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar