26 dec. 2015

Bältros uppdatering

Min bältrosmedicin (virushämmande) är nu slut. Jag fick inte fler utslag efter det jag börjat med medicinen. Utslagen har blivit små blåsor, istället för stora "blaffor", och nu har de flesta torkat ihop. Det gör fortfarande ont och bränner i huden, som solsveda, och jag är trött men inte alls yr längre.

Jag undrar hur länge smärtan sitter i? Viruset ligger tydligen i nervrötterna. Och när vågar jag träna lite lätt igen? Jag har inga pass jag håller i och har inte haft det på länge. Jag känner att jag tappar all kondition och muskelmassa. När man läser på nätet om bältros och träning verkar det som om man bör vänta.

"Ingen träning förens märkena försvinner, vilket brukar ta ca 1månad. Sen kan man börja träna lite lugnt igen, men akta sig för att få någon dipp i immunförsvaret."

Dipp i immunförsvaret!? Det vill jag inte ha. Det var väl därför jag fick bältros. Och eftersom bältros ligger i nervrötterna kan det tydligen ge ansiktsförlamning. Jag tror jag väntar med träning och nöjer mig med promenader även om det känns tråkigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar