1 juli 2015

Ljuvligt läger


Så är ett ljuvligt Singoallaläger över. I dag vid kl 14:15 åkte bussen med alla mammor och barn mot Jönköping.

Adam, Josef och jag blev ensamma kvar.... (Eller inte riktigt för campingen fylls på med nytt folk inför Gullbrannafestivalen i morgon.)

Jag är väldigt trött och har fått perspektiv på livet och jag tror mina söner lärt sig väldigt mycket också. En del familjer är så fattiga, materiellt eller på relationer. Jag skäms nästan när jag tänker på hur bra vi har det och känner verkligen att jag vill göra något för de som verkligen behöver det. Om det är något jag vill mina barn ska lära sig är det att göra något för andra. 

Dagarna innehöll bland annat två stranddagar:

Två härliga grillkvällar 

En festkväll:



Jag har varit på skattjakt på stranden med 4-7 åringarna, lekt katt och råtta och pepparkaksgubbe, garnerat cupcakes och pysslat. Jag har hoppat på hoppkudden, varit på tipspromenad, badat badtunna och hållit många små händer hårt. Jag har haft många goa små barn i knät medan deras mammor fått lyssna på föreläsningar och bada badtunna.

Vi har knutit kontakter med några familjer som vi kommer träffa igen om de vill.

Så berikande dagar, men nu är jag trött!

Idag är det riktig sommarvärme och nu ska jag ta ett dopp i havet ( eller jag menar en dusch efter som jag inet badar under 25 grader).





1 kommentar:

  1. Detta läger är så värdefullt! 💕💕
    ingen som förstår på djupet som inte varit där...
    tack för ett par härliga dagar ihop ☺
    träffas gärna när vi kommit iordning 😊
    kram

    SvaraRadera