2 juli 2015

En ängel

En alldeles underbar kvinna i min ålder har lämnat jordelivet alldeles för tidigt. Hon betydde så mycket, för så många, bara genom att vara sig själv och genom att dela sin livsresa. Hon var lugn, lyssnande och hade allt ett glatt skratt nära.

Tänk på att berätta för din familj och dina vänner vad de betyder för dig för plötsligt kan det vara försent.

För oss som vet att det finns en himmel är det skönt att vila i det. Döden skiljer inte oss åt för alltid. Jag vet att jag kommer träffa finaste Anne-Lie igen. Inte på Konsum och inte på Gullbrannagården, utan i himlen.

Mina tankar går till hennes barn med respektive och syskon med familjer. Jag hoppas de kan finna tröst i att hon slipper smärta och i att de kommer mötas igen.

Ta tillvara på dagen idag och imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar