24 juli 2015

Den viktigaste träningen


Den viktigaste träningen är den som blir av!

Om den är hård eller lätt, promenad, simning eller gym, spelar ingen roll.

Om du lägger ut det på Facebook eller Instagram eller inte spelar ingen roll. 

Det är upp till dig...

Bara träningen blir av!

Det är lätt att tycka mycket om de som lägger ut sina run keeper rundor på Face book och grymma gymbilder på Instagram. Undrar om de som tycker tränar själva? 

Låt folk göra och vara de vill är min åsikt.

Jag har insett att motion är en färskvara. Och jag har tränat alldeles för dåligt på min semester.

Ett dygn är jag hemma i Jönköping och i morse ringde kl 6:45 för att jag skulle hinna träna på passet kl 8:30. (Jag tränade igår kl 17 också, måste jag klämma in här så klart.) Så otränad jag hunnit bli. Jag var helt slut på kvällen.

Det gäller att passa på. 

Jag har, som så många andra, upptäckt träningens fördelar. De ger dig välbefinnande, hälsa och troligtvis ett längre liv.

Jag skriver det igen. 
Den viktigaste träningen är den som blir av!

Mår du bra av långpromenader i skogen, bra! Med eller utan run keeper...

Gillar du grymma gympass som läggs på Instagram eller, bra!

Bara det blir av :)


PS: nyttig frukost innan träningen behövde jag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar