7 juni 2015

Pysseldag+helkväll


I går hade jag en fantastisk dag. Jag har inte skrattat så mycket på evigheter. Och jag har inte känt mig så pigg som jag gör idag på länge. Skratta är verkligen viktigt!

Vi pysslade från kl 10-19 i ABF lokalen på Råslätt. Jag gjorde 3 kort, som ska ges bort, och ett PL-uppslag. Vi åt frukost macka, festlunch, tårta, kladdkaka och jordgubbar. 


Vi firade även en 40-åring. Den goa, generösa Annika med sitt underbara skratt. Hon är också förskollärare så utöver hennes fenomenala korttips kan vi ha pedagogiska diskussioner mitt i det kreativa kaoset. Det gillar jag! 


Vi fortsatte sedan kvällen på galleri Tegel. Vilken mat! Åtta rätter tror jag det blev. När högreven, som var så mör så den föll isär, kom var jag proppmätt. Fantastiskt gott allt ihop och vad vi skrattade.


Här är de flesta av mina pysselvänner och jag.

Vi gick sedan vidare till Småländska kolonin och valde att sitta ute på Brasserie Park. Så mysigt att sitta ute på en fin innergård mitt i stan. En toppenkväll! Jag som tänkte stanna hemma för att jag har trött är så glad att jag var med. Ny energi och glädje att leva länge på.


I morse gav mannen och sonen mig sovmorgon till klockan 9:30.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar