21 juni 2015

Omtumlande

I eftermiddags var jag och mannen och lyssnade på Annika Östberg, "Att finna hopp när allt känns förgäves" Otroligt gripande berättelse. 

Annika Östberg satt 28 år i ett amerikanskt fängelse, dömd för mord. Hennes föreläsning handlade om att komma tillbaka. Om att finna hopp och en framtid trots ett mörkt förflutet.

I kväll har vi lyssnat på Michael Johnson. Så bra! Som han alltid är. Men i kväll är jag ledsen. Jag har gråtit och gråtit. Någon jag tycker om är obotligt sjuk. Tårarna trillar för hennes familj skull. En så ung mamma "mitt i livet" ska inte behöva bli så sjuk. Jag hoppas på ett mirakel! Det måste bara bli så att hon blir helad. 

Cancer är den värsta sjukdomen som finns. Min fina vän Linda blev inte frisk och det är ett stort hål efter henne i så många liv. 

2 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt att läsa om din vän!
    Kram i

    SvaraRadera
  2. Usch vad tråkigt att läsa om din vän!
    Kram i

    SvaraRadera