14 juni 2015

LCHF husmanskost Min hälsa - din hälsa - vår hälsa

Jag har gått ner 38 kg i vikt från det som är mitt "highscore", nån gång i november 2010.

Då frossade jag i kolhydrater. Massor av godis, läsk, ostbågar, färska frallor och pasta... Varje dag. Viktminskning handlar absolut inte bara om vad du äter utan hur du äter.

Jag provade LCHF kost. Low carb high fat och lyckades bli av med sockersuget.  Jag kommer aldrig mer dricka läsk, det beroendet har jag brutit. På studenten tog jag en pepsi Max, men det smakar bara konstgjort. Vatten är gott! Och gratis ;)

Jag har fått en bok hemskickad från Anna Hallen som skrivit många bra böcker om LCHF och kost. http://www.annahallen.se  (<= länk) Har du inte läst något av henne gör det! Jag ska köpa Energibarn och läsa....

Den jag fick är:

Vilken bok! Kobok, enkla recept, vackra bilder och massa fakta - i ett. Toppen! Och det är husmanskost som passar en barnfamilj - eller ett ensamhushåll.



Du kan läsa mer på hennes hemsida jag länkade till ovan. Hon har även utbildningar...

När jag skriver om MIN viktnedgång brukar jag då kommentaren typ -Alla blirinte  finare av att gå ner i vikt (tack!). Jag gjorde inte min viktresa för att bli fin utan för att må bra. Jag har inte ont i knäna, inte i höfterna och hälsporren är borta. Jag är pigg och jag orkar mer. 

Förra sommaren:


I förrgår:


Jag äter inte socker, så lite kolhydrater jag, prioriterar protein och aldrig light utan fullfeta produkter. Dricker minst 1,5 liter vatten om dagen och tränar så ofta jag kan... Det är mitt sätt och det passar mig. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar