20 juni 2015

Midsommar


Det blev midsommar i år igen och det var inte SÅ kall. Helt OK, sol varvat med några skurar (så klart) men inte så man frös om händerna.


Midsommarmat med olika sorters sill, ägg, skinka, gräddfil, gräslök och färskpotatis. Jordgubbstårta som mannen bakat. Barnmatiné med Hedvig och Helge hann vi också med. Sån nostalgi! Gjort efter barnprogrammet som jag såg när jag var liten - hon med näsan som växer ni vet. Om ni är så gamla...

På Gullbrannagården är midsommarmarknad en tradition. Backklättring, bollgumma, slå råttan och chokladhjul. Båda pojkarna vann på chokkadhjulet. Josef fiskade i fiskdammen och vi köpte pop corn från en gammaldags popcornvagn.




Dans kring midsommarstången och sen grillade vi på gasolgrillen. Det är så smidigt! Den kommer vi använda flitigt i sommar.

 
Sent på kvällen var det konsert med Tomas Andersson Wij. Jag var inte med utan höll den yngre sonen sällskap och såg till att han kom i säng. Förtältsmys när det är som bäst. Älskar husvagnslivet!



Jag är så glad att äntligen vara här på Gullbrannagården. Jag måste hem några dagar, på ett läkarbesök på måndag och har en sak att ordna med dottern som ska till Bebidorm. Men sen hoppas jag få vara här hela juli månad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar