18 apr. 2015

Picknick

I dag var det tidig morgonträning och sedan hade sonen önskat utflykt, eller picknick med picknick korg och picknickfilt som han sa. Finns det något bättre sätt att börja lördagen?!?
Mannen jobbar och senare skulle vi till en kompis. Men ville sonen ha picknick i det underbara vädret är det klart vi skulle ha picknick.

Att få vara mamma till en underbar 8,5-åring är helt fantastiskt. Jag är så glad att jag fick en son till, ett femte barn. Sällan har han sura miner och han är fortfarande så oförstörd av hur samhället påverkar att man ska vara tuff och cool. Han älskar att leka på lekplats, klättra, hoppa och gunga. Klart vi skulle ha picknick på Kålgprdens lekplats istället för att sitta hemma. Ett tips är denna lekplats!! Vacker natur och fågelkvitter och ändå mitt i stan. 5 min bort ligger Bageri Rosetten där man kan köpa med kaffe, smörgåsar, lunch eller fika. Min Sofie jobbar där varannan fre-sön. Idag hade vi dock med eget ficka. Fyllda knäckebröd, pepparkakor och frukt.


Att ta tillvara på de lediga stunder vi har tillsammans är viktigt. Varannan helg är de äldre syskonen hos sin pappa och då brukar jag låta lillsonen styra litegrann.



Att bli bra på kort i motljus är inte lätt men roligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar