18 apr. 2015

Lunch och trevligt sällskap

I dag var Josef och jag på lunch hos en av mina vänner jag har kvar sen sena tonåren. Vi åt goda pannbiffar, fikade och pratade. Hennes mamman var också där. Trevligt!

Det är så skönt med vänskap! Att kunna säga som det är och ibland tycka helt olika och ändå tycka om varandra med alla fel och brister man har. Jag är så glad att jag har vänner som finns där och ställer upp även om jag ofta känner att jag har så lite tid och är världens sämsta vän.


Nära vänners barn blir också något alldeles extra. Man får en närmre relation på något sätt.

I kväll har mannen, lillsonen ätit pizza från Dalviks pizzeria. Jag har huvudvärk och vi har hamnat i TV-soffan framför "Intesmartareänenfemteklassare" Jag kan de flesta frågorna. Inte så konstigt när man är fembarnsmamma och har jobbat som förskollärare hela sitt vuxna liv (26 år!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar