29 apr. 2015

Att åldras

Jag läste ett inlägg på face book om att inte få åldras. En ilska över dålig journalistik som visar bilder på en "kändis" som badar och är "gammal och ful". 

Ett upprop att protestera! Att inte tycka det är OK. Jag läser inga veckotidningar som helst och är den mest ointresserade av kändisar. Jag kan fråga min man om jag undrar något för i väntrummet, på hans jobb, finns det olika veckotidningar...

Men att få åldras, bli rynkig, få fler bruna fläckar, häng under hakan och på överarmarna och massa andra ställen och åderbråck är helt naturligt. De som älskar dig, älskar dig ändå. Du bedöms inte av dem för ditt utseende... Om du gör det har du nära relationer med fel personer.

För mig innebär att åldras inte bara rynkor och häng utan att jag har vuxna barn som är fantastiskt fina unga kvinnor. Tänk att jag en ensamstående 20 åring (visserligen förskollärare men ändå) kunde uppfostra och handleda två flickor till att bli två så fina unga kvinnor. Att det kunde bli så bra! (All respekt och tacksamhet till mina föräldrar som fanns där och stöttade, min bror och hans fru och mina vänner.)


Åldrandet och allt det för med sig är vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar