30 apr. 2015

App tips

Jag tar mycket bilder med min telefon, en IPhone 6 +. Tidigare använde jag systemkameran mest (Pentax K10) men sedan jag köpte min förra telefon, en IPhone 5, så använder jag till 98% telefonen och fotograferar med. Jag skriver ut bilderna hemma på en vanlig skrivare, Canon Pixma MG6400 eller min portabla Canon Selphy C910.

Jag gillar appen Collect. Varje kväll sparar jag en av dagens bilder i den och antecknar kort om dagen. Det är så bra när jag sedan ska ha bilder till mina project life album. Jag har ett 8*8 där jag med veckovis PL som jag gör i Project life appen från Becky Higgins och ett 12*12 med månadsvis "traditionellt" PL. När månaden är slut blir det enkelt ett månadscollage. Jag redigerar och dekorerar mina bilder i appen Rhonna designs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar