24 nov. 2013

Spa helg

I fredags eftermiddag åkte vi med mitt jobb på SPA i Varberg. Vi bodde på Comwell Varbergs kurort. Så underbart vackra miljöer.
Det låg precis vid havet. Vi var 11 st som åkte och när vi kom ner fick vi våra rum. Enkelrum! Så skönt :) 

Först åt vi julbord med många inslag från havet som havskräftor, räkor och vinkokta blåmusslor. Gott!

Efter julbordet gick vi ner till SPA-avdelningen. Vi följde en ordning med olika produkter och spa ritualer. Många skratt blev det :) Vi var där tills det stängde vid kl 23 och sen kröp jag ner med en len hud.

På lördagen åt vi en jättegod frukost buffé och sedan körde vi mot Ullared. 11 shoppingsugna förskollärare ;) Det var faktiskt ingen kö när vi kom dit. Inne i varuhuset var det mycket folk. Jag handlade litegrann framför allt bytte jag en massa saker åt dottern och sönerna som jag köpte förra helgen.

Vi fick lunch i restaurangen innan vi drogs oss ut mot kassorna. Jag slogs av tanken av vilken shopping hysteri det är på G-kås samtidigt som det finns få många i världen som inte har mat eller ett hem. Jag funderar starkt på ett köpstopp igen....

Jag kom hem vid 18-tiden till min efterlängtade familj. 

Så tacksam för ett trevligt dygn med mina härliga kollegor! TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar