2 nov. 2013

Min mamma

Jag hade den bästa mamman man kan tänka sig! I bland blev jag tokig på henne, alla frågor och hennes ständiga hjälpsamhet. Men hon var fantastik! 

73 år fick hon bli .... Ett långt liv och båda vi barn, min bror och jag, var vuxna och hade egna familjer... Men jag hade behövt henne minst 15 år till! Hennes barnbarn behövde henne! Josef fick inte ens träffa henne för han föddes ett år efter hennes död. Jag saknar min mamma :(

I dag var mannen och jag, Sandra och Josef vid graven. Vi hade med min pappa i rullstolen. Det var vackert där med alla ljusen. Senare på dagen hade Sofie och Adam också varit där.

En del dog unga. Min barndomsvän Anna-Karin som dog i gymnasiet. Min underbara vän Linda som bara var drygt 30 och lämnade 3 små pojkar efter sig. Malin min vän från tonåren och hela unga vuxenlivet. Vi som satt med våra 4 barn var och skattande pratade om hur det skulle bli när vi fick en massa barn barn. Malin fick inte se sina barn kliva ut i vuxenlivet.


Döden är hemsk!

Alla helgons dag - tid att minnas - tills vi ses igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar