20 aug. 2013

Minstingen

Nu har vår yngste son börjat första klass. Inga småbarn mer. Den lille som är så älskad av sex mycket äldre syskon. Äldsta storebror började läsa till förskollärare idag och den yngre storebrodern började femman. Yngsta stora systern börjar andra året på gymnasiet i morn. vad tiden går.

Han undrade vad de skulle få för läxa ;) Han ville själv vara fin första skoldagen och då ska håret "stå"

........Före vax och efter vax......








Jag kunde tyvärr inte vara med på uppropet då två kollegor är lediga men mannen var med. Jag åkte bort på min rast och hälsade på lärarna istället. Det verkar bli jättebra! Men 25 i klassen känns mycket...

Nu har vi packat gympapåsen och lagt ner vindruvor. Han har gjort läxan :) att öva på att berätta om ett sommar minne.

Nu är jag trött, har vaknat alldeles för tidigt de sista dagarna som jag alltid gör när jag har mycket att fundera på. Nu ska jag sova gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar