10 aug. 2013

Första veckan

Så har första veckan på arbetet gått. Lite mer än hälften av personalen och en 1/5 av barnen på förskolan har varit där.
En mjukstart men vi har fått mycket gjort. Nya lekmiljöer med nya lekmöjligheter. Funderingar kring tema och olika projekt snurrar. Spännande! En hösttermin är alltid en nystart på ett sätt.

Hemma känns det inte som höst! Solen skiner för det mesta och det är varmt. I går em när jag kom hem hade Adam kommit hem från scoutläger. Han var så nöjd och inte speciellt trött. Jag förstod varför när jag fick den här bilden skickad till mig på kvällen:

Han hade sovit i gräset hela avslutningsmötet! :)

På kvällen åt vi middag ute. Alla tre barnen tyckte det var kallt och frös!? Solen sken men visst det blåste lite... Det är sommar vi äter ute intalade jag dem. Men sen när det var dags för jordgubbarna flyttade vi faktiskt in i uterummet och tände några ljus. Mysigt!


I dag är en oplanerad dag! Så skönt. Hela huset är dammat, dammsuget och våttorkat så det är avklartat. Skönt!

Nu är det dags för frukost!
Alla är vakna utom Sofie som sover. Hon har gjort 2 veckor av tre på sitt sommarjobb nu. Där börjar hon kl 7 varje dag så hon får sova en stund till....


En rörig frukostbild på lördagsfrukosten som mannen gjort. Jag äter som vanligt två kokta ägg med lite kaviar och en kopp kaffe med mjölk.

Ha en bra lördag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar