6 juli 2013

Nattlinne/klänning

Varje morgon vid kl 8:30 går gårdsgänget här på Gullbrannagården runt med en vagn med färska frallor som de säljer. De ringer i en klocka, typ koskälla och ropar: färska frallor. Service :)

I morse vaknade jag av ropet: färska frallor. Jag insåg att de var på väg bort. Jag for upp! Vad skulle jag snabbt ta på mig?!?

Insåg att jag, eftersom jag glömt packa ner nattlinne ( i Spanien är det varmt och man behöver inget nattlinne ) sovit i min rosablommiga sommarklänning. Jag sprang i den! Drog på mig en rosa fleece över och sprang. Upptäckte när jag sprungit 25 m och det var väldigt varmt o den gassande solen ;) Så som ett rosa troll, direkt från den mjuka sköna sängen i husvagnen handlade jag :)

15 färska frallor är inköpta till familjen iklädd nattlinne/sommarklänning!

Josef och jag har redan ätit varsin i det härliga solskenet. Resten av familjen sover, sonen gick på kullaget och jag ska ta en cykeltur. Det är varmt och sol idag!

2 bilder från konserterna sent i går kväll:





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar